Anasayfa  »  Fen Edebiyat Fakültesi »  Psikoloji Programı (%30 İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
KİŞİLİK KURAMLARI PSİ331 Beşinci Yarıyıl (Güz) 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI3
YARIYILBeşinci Yarıyıl (Güz)
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Temel kişilik kuramlarını tanımlar.
2) Kişilik kuramlarının temel kavram ve ilkelerini açıklar.
3) Kişilik kuramlarının temsil ettiği ekollerin temel varsayımlarını bilir.
4) Kişilik kuramlarını karşılaştırarak, her kuramın önemli ve işlevsel yönleri hakkında kendi görüşlerini sunabilir.
5) Kişilik kuramlarına yöneltilen eleştirileri ve kuramsal eksiklikleri bilir.
6) Kişilik kuramlarıyla ilgili bilgileri diğer psikoloji alanlarındaki bilgilerle entegre edebilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu derste öğrenciler kişilik kavramı ve kişilik kuramları hakkında bilgi sahibi olurlar. Dersin temel amaçlarından biri de öğrencilerin önemli kişilik kuramlarını karşılaştırmalı bir yöntemle öğrenmeleridir. Ders kapsamında psikanalitik ve neopsikoanalitik kuramlar, biyolojik kuramlar, davranışçı kuramlar, bilişsel ve sosyalbilişsel kuramlar, insancıl ve varoluşçu kuramlar, ayırt edici kişilik özelliği kuramları gibi temel kuramların yanı sıra cinsiyet farklılıkları, kişilerarası dinamikler, kültürel ve etnik etkenler de işlenmektedir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Tanışma, Kişilik nedir?
2. Hafta Kişilik nasıl araştırılır ve değerlendirilir?
3. Hafta Psikoanalitik Kuram
4. Hafta Neoanalitik Kuramlar
5. Hafta Biyolojik Kuramlar
6. Hafta Davranışçı ve Öğrenmeci Kuramlar
7. Hafta Ayırt Edici Özellik Kuramları
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Bilişsel ve Sosyal Bilişsel Kuramlar
10. Hafta Hümanist ve Varoluşçu Kuramlar
11. Hafta Birey-Durum Etkileşimci Kuramlar
12. Hafta Cinsiyet Rolleri ve Kişilik
13. Hafta Stres, Uyum ve Sağlıkta Farklılıklar
14. Hafta Genel Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARFriedman, H. S. ve Schustack, M. W. (2014). Personality: Classic theories and modern research (5th ed.). Essex: Pearson Education Limited.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama,Proje,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav150
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14342
Final Sınavına Hazırlık13535
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık13030
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler
Toplam İş Yükü151
Toplam İş Yükü / 305,03
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6
P1  X   X   X   X   X   X
P2  X       X   X  
P3        X   X   X
P4    X         X
P5           
P6           
P7           
P8        X    
P9           
P10           
P11  X   X   X       X
P12           
P13  X