DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | 3 |
YARIYIL | Beşinci Yarıyıl (Güz) |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Temel kişilik kuramlarını tanımlar. 2) Kişilik kuramlarının temel kavram ve ilkelerini açıklar. 3) Kişilik kuramlarının temsil ettiği ekollerin temel varsayımlarını bilir. 4) Kişilik kuramlarını karşılaştırarak, her kuramın önemli ve işlevsel yönleri hakkında kendi görüşlerini sunabilir. 5) Kişilik kuramlarına yöneltilen eleştirileri ve kuramsal eksiklikleri bilir. 6) Kişilik kuramlarıyla ilgili bilgileri diğer psikoloji alanlarındaki bilgilerle entegre edebilir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Bu derste öğrenciler kişilik kavramı ve kişilik kuramları hakkında bilgi sahibi olurlar. Dersin temel amaçlarından biri de öğrencilerin önemli kişilik kuramlarını karşılaştırmalı bir yöntemle öğrenmeleridir. Ders kapsamında psikanalitik ve neopsikoanalitik kuramlar, biyolojik kuramlar, davranışçı kuramlar, bilişsel ve sosyalbilişsel kuramlar, insancıl ve varoluşçu kuramlar, ayırt edici kişilik özelliği kuramları gibi temel kuramların yanı sıra cinsiyet farklılıkları, kişilerarası dinamikler, kültürel ve etnik etkenler de işlenmektedir. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Tanışma, Kişilik nedir? | 2. Hafta | Kişilik nasıl araştırılır ve değerlendirilir? | 3. Hafta | Psikoanalitik Kuram | 4. Hafta | Neoanalitik Kuramlar | 5. Hafta | Biyolojik Kuramlar | 6. Hafta | Davranışçı ve Öğrenmeci Kuramlar | 7. Hafta | Ayırt Edici Özellik Kuramları | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Bilişsel ve Sosyal Bilişsel Kuramlar | 10. Hafta | Hümanist ve Varoluşçu Kuramlar | 11. Hafta | Birey-Durum Etkileşimci Kuramlar | 12. Hafta | Cinsiyet Rolleri ve Kişilik | 13. Hafta | Stres, Uyum ve Sağlıkta Farklılıklar | 14. Hafta | Genel Değerlendirme |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Friedman, H. S. ve Schustack, M. W. (2014). Personality: Classic theories and modern research (5th ed.). Essex: Pearson Education Limited. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama,Proje,Diğer |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 50 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 35 | 35 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 30 | 30 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | | | | Toplam İş Yükü | | | 151 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 5,03 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |