DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | 3 |
YARIYIL | Altıncı Yarıyıl (Bahar) |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Etik kavramını psikoloji bilimi açısından yorumlayabilirler. 2) Psikolog mesleğine özgün etik kodları açıklayabilirler. 3) Etik ikilemlerdeki çatışmalı alanları tanımayabilirler. 4) Etik ihlalleri, etik kurallar ile ilişkilendirebilirler. 5) Etik ihlalleri örneklerde tanımlayabilir, kritik edebilir ve paylaşabilirler. 6) Etik yönergelere uygun bir biçimde mesleğini yerine getirebilir ve gelişimlerini takip edebilirler.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Psikolojide etik davranışların tanımı, etik kuralların tarihsel gelişimi, gerekliliği, etik açısından içine düşülebilecek ikilem örnekleri, psikoloji araştırmalarında etik kurallar, yayınlarda etik kurallar, psikoterapide etik kurallar, kamu ve özel sektördeki iş ortamlarında etik kurallar konuları ele alındıktan sonra Türkiye'de psikologlar için geliştirilmiş olan etik kurallar üzerinde durulacaktır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Dersin tanıtımı ve Vaka Örnekleri | 2. Hafta | Etik olmak | 3. Hafta | Yetkinlik | 4. Hafta | Psikoterapide Etik I: Psikoterapistin Uygulaması Zorunlu İlkeler | 5. Hafta | Psikoterapide Etik II: Psikoterapistin Uygulaması Zorunlu İlkeler | 6. Hafta | Gizlilik | 7. Hafta | Psikoterapide Etik: Çoklu İlişkiler | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Psikoterapide Etik: Süpervizyon | 10. Hafta | Psikoterapide Etik: Araştırma Etiği | 11. Hafta | Hayvan Araştırmalarında Etik İlkeler | 12. Hafta | Öğrencilerin Vaka Sunumları 1 | 13. Hafta | Öğrencilerin Vaka Sunumları 2 | 14. Hafta | Genel Değerlendirme |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Koocher, G. P., & Keith-Spiegel, P. (2008). Ethics in psychology and the mental health professions: Standards and cases. Oxford University Press. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama,Sunum,Diğer |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Uygulama/Pratik | 5 | 30 | Örnek Olay Sunumu | 1 | 30 | Toplam(%) | | 60 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | | | | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 4 | 56 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 20 | 20 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | | | | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | | | | Uygulama | 5 | 5 | 25 | Vaka Çalışması Sunumu | 1 | 8 | 8 | Toplam İş Yükü | | | 152 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 5,06 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |