Anasayfa  »  Fen Edebiyat Fakültesi »  Psikoloji Programı (%30 İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
DAVRANIŞIN FİZYOLOJİK TEMELLERİ PSİ224 Dördüncü Yarıyıl (Bahar) 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI2
YARIYILDördüncü Yarıyıl (Bahar)
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IÖğretim Görevlisi Beliz Toroslu
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Davranışın fizyolojik temelleri hakkında hücre ve sistemler düzeyinde açıklama yapabilir.
2) Merkezi ve çevresel sinir sistemi temel bileşenlerini ve bunların davranışın oluşmasında nasıl devreye girdiğini tanımlar.
3) Davranışı açıklarken fizyolojik süreçlerin önemli bir değişken olduğunu ve davranışı bu süreçleri dikkate almadan açıklamaya çalışmanın sınırlı bir yaklaşım olacağını değerlendirebilir.
4) İnsan davranışının fizyoloji, kültür, kişilik gibi birçok değişkenden etkilenen bir bütün olduğunu analiz edebilir.
5) İnsan davranışının biyolojik temellerini kavrayarak evrimsel arka planına ilişkin akıl yürütebilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIDavranış ve insan biyolojisi arasındaki ilişki, ölçüm ve görüntüleme teknikleri, temel anatomi bilgisi, sistemler, sinir hücreleri ve çalışma ilkeleri, merkezi ve çevresel sinir sistemleri, beyin hasarları ve davranış ilişkisi, hormonlar ve davranışa olan etkileri dersin temel konularını oluşturur. Ek olarak maddelerin sinir sistemi üzerindeki etkileri gibi uygulamaya yönelik konularda da öğrencilere bilgi verilir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Sinir Sisteminin Hücreleri
2. Hafta Aksiyon Potansiyeli ve Sinaptik İleti
3. Hafta Nörotransmitterler
4. Hafta Merkezi Sinir Sistemi Anatomisi: Beyin
5. Hafta Merkezi Sinir Sistemi Anatomisi: Kafa Çiftleri ve Omurilik
6. Hafta Korteks ve Kortikal İşlevler
7. Hafta Motor Sistem
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Duysal Sistemler I
10. Hafta Duysal Sistemler II
11. Hafta Uyku, Uyanıklık ve Biyolojik Ritmler
12. Hafta Emosyonların Nörobiyolojisi
13. Hafta Öğrenmenin Nörobiyolojisi
14. Hafta Tekrar
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARKolb, B., & Whishaw, I. (Eds.). (2016). Brain and behaviour: Revisiting the classic studies. Sage.

Kalat, J. W. (2015). Biological psychology. Cengage Learning.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Mini-Sınav530
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık5630
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14342
Final Sınavına Hazırlık12020
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık11010
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler
Toplam İş Yükü146
Toplam İş Yükü / 304,86
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1        X   X
P2      X     X
P3  X   X      
P4  X        
P5         
P6         
P7        X   X
P8         
P9         
P10         
P11         
P12  X   X   X   X   X
P13        X   X