DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | 2 |
YARIYIL | Üçüncü Yarıyıl (Güz) |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Öğretim Görevlisi Elif Öykü Başerdem
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Bir araştırmayı baştan sona yürüterek sonuçlandırabilir. 2) Belirlenen bir konuda ölçüm yapmak amacıyla bir ölçüm aracı oluşturarak bir değişken ile ilgili süreci izleyebilir. 3) Bilimsel bir araştırmadan edindiği verileri istatistik programları yolu ile sayısal olarak ifade edebilir. 4) Kütüphaneyi ve çevrimiçi veri tabanlarını bilimsel araştırmasını yönetmek için kullanma becerisine sahiptir. 5) Bilimsel bir araştırmayı etik kuralları göz önünde bulundurarak analiz edebilir. 6) APA stiline uygun olarak yaptığı bilimsel araştırmanın sonuçlarını ifade edebilir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Var( PSİ112) |
ÖNERİLEN DERSLER | PSİ112 |
DERS TANIMI | Niceliksel Araştırma Yöntemleri II dersi öğrencilere davranış bilimlerinde veri toplama, betimleme ve analiz etme konusundaki temel bilgileri / becerileri öğretmek üzere tasarlanmıştır. Ders, özellikle hipotez (denence) kurulumu, işevuruk tanımlama ve bu bilgilerin gerçek veri üzerinde uygulanması üzerinde durmaktadır. Öğrenciler özellikle anket çalışmalarında, etkin madde yazımının nasıl olacağını ve verilerin nasıl işleneceğini öğrenirler. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | PSİ112 konu tekrarı | 2. Hafta | PSİ12 konu tekrarı | 3. Hafta | PSİ112 konu tekrarı | 4. Hafta | APA stili raporlama | 5. Hafta | Araştırma konusu sunumları | 6. Hafta | Etik kurul başvurusu hazırlama | 7. Hafta | Anket hazırlama | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Deneysel desene giriş | 10. Hafta | Deneysel desene giriş | 11. Hafta | Güvenirlik & geçerlik | 12. Hafta | Korelasyon analizi | 13. Hafta | Bulguların sunumu | 14. Hafta | Poster sunumları |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Shaughnessy, J. J., Zechmeister, E. B. ve Zechmeister, J. S. (2012). Research methods in psychology (9. baskı). New York: McGraw-Hill.
Eldoğan, D., Korkmaz, L, Yeniçeri, Z. ve Kökdemir, D. (2017). Akademik yazım kuralları kitapçığı (5. baskı). Ankara: Başkent Üniversitesi. Download from: http://psk.baskent.edu.tr/docs/AYKK_05.pdf |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama,Proje,Diğer |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 35 | Ödev | 1 | 10 | Proje | 1 | 20 | Toplam(%) | | 65 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 65 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 35 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 20 | 20 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 10 | 10 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | 1 | 8 | 8 | Proje | 1 | 20 | 20 | Toplam İş Yükü | | | 144 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 4,8 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |