Anasayfa  »  Fen Edebiyat Fakültesi »  Psikoloji Programı (%30 İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK II PSİ212 Dördüncü Yarıyıl (Bahar) 3 + 2 5

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI2
YARIYILDördüncü Yarıyıl (Bahar)
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IÖğretim Görevlisi Metin Ege Salter
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Sayısal verilere dayalı psikolojik ve sosyal araştırmaları tartışır.
2) Herhangi bir araştırma raporunun istatistiksel sonuçlarını değerlendirebilir.
3) Olasılıksal düşünme becerilerini çeşitli problemlere transfer eder.
4) İstatistiksel yazılım programlarını uygulayabilir ve verileri açıklayıcı olarak yorumlar.
5) İstatistiksel grafikleri uygun şekilde değerlendirir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIVar( PSİ211)
ÖNERİLEN DERSLERPSİ211
DERS TANIMIBu ders öğrencilere hipotez (denence) testinin nasıl yapılabileceği ile ilgili yolları öğretmek için tasarlanmıştır. T-testi, korelasyon, varyans analizi gibi konular eşliğinde hangi araştırma sorularına hangi istatistiksel analizlerin daha uygun olacağını belirlemek, uygun analizleri hatasız bir biçimde yapılması için gerekli işlemleri takip edebilmek ve istatistiksel sonuçları akademik yazım kurallarına uygun olarak rapor etmek derste kazandırılması düşünülen temel becerilerdir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Giriş ve PSİ211 Temel konular
2. Hafta Korelasyon
3. Hafta Basit doğrusal regresyon
4. Hafta Çoklu regresyon
5. Hafta Hipotez testine giriş: T-test
6. Hafta T-test (devamı)
7. Hafta ANOVA (Tek yönlü/ Gruplar arası)
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta ANOVA (Tek yönlü/ Grup içi)
10. Hafta ANOVA (Çift yönlü/ Gruplar arası)
11. Hafta ANOVA (Çift yönlü/ Grup içi)
12. Hafta Geçerlik Güvenirlik
13. Hafta Parametrik olmayan testler: Ki-kare
14. Hafta Genel tekrar
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARJamovi, J. N. & Foxcroft, D. R. (2018). Learning statistics with jamovi. https://blog.jamovi.org/2018/10/25/learning-statistics-with-jamovi.html

Önerilen kaynaklar:
Dancey, C. P., & Reidy, J. (2007). Statistics without maths for psychology. Pearson education.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev630
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14228
Final Sınavına Hazırlık12020
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık11010
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler6848
Toplam İş Yükü150
Toplam İş Yükü / 305
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1  X   X      
P2         
P3  X   X   X    
P4  X   X   X    
P5  X   X     X  
P6  X   X     X  
P7          X
P8          X
P9  X   X      
P10         
P11         
P12      X    
P13