DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | 2 |
YARIYIL | Dördüncü Yarıyıl (Bahar) |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Sayısal verilere dayalı psikolojik ve sosyal araştırmaları tartışır. 2) Herhangi bir araştırma raporunun istatistiksel sonuçlarını değerlendirebilir. 3) Olasılıksal düşünme becerilerini çeşitli problemlere transfer eder. 4) İstatistiksel yazılım programlarını uygulayabilir ve verileri açıklayıcı olarak yorumlar. 5) İstatistiksel grafikleri uygun şekilde değerlendirir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Var( PSİ211) |
ÖNERİLEN DERSLER | PSİ211 |
DERS TANIMI | Bu ders öğrencilere hipotez (denence) testinin nasıl yapılabileceği ile ilgili yolları öğretmek için tasarlanmıştır. T-testi, korelasyon, varyans analizi gibi konular eşliğinde hangi araştırma sorularına hangi istatistiksel analizlerin daha uygun olacağını belirlemek, uygun analizleri hatasız bir biçimde yapılması için gerekli işlemleri takip edebilmek ve istatistiksel sonuçları akademik yazım kurallarına uygun olarak rapor etmek derste kazandırılması düşünülen temel becerilerdir. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Giriş ve PSİ211 Temel konular | 2. Hafta | Korelasyon | 3. Hafta | Basit doğrusal regresyon | 4. Hafta | Çoklu regresyon | 5. Hafta | Hipotez testine giriş: T-test | 6. Hafta | T-test (devamı) | 7. Hafta | ANOVA (Tek yönlü/ Gruplar arası) | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | ANOVA (Tek yönlü/ Grup içi) | 10. Hafta | ANOVA (Çift yönlü/ Gruplar arası) | 11. Hafta | ANOVA (Çift yönlü/ Grup içi) | 12. Hafta | Geçerlik Güvenirlik | 13. Hafta | Parametrik olmayan testler: Ki-kare | 14. Hafta | Genel tekrar |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Jamovi, J. N. & Foxcroft, D. R. (2018). Learning statistics with jamovi. https://blog.jamovi.org/2018/10/25/learning-statistics-with-jamovi.html
Önerilen kaynaklar: Dancey, C. P., & Reidy, J. (2007). Statistics without maths for psychology. Pearson education. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama,Diğer |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Ödev | 6 | 30 | Toplam(%) | | 60 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 20 | 20 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 10 | 10 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | 6 | 8 | 48 | Toplam İş Yükü | | | 150 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 5 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |