DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | 1 |
YARIYIL | İkinci Yarıyıl (Bahar) |
AKTS | 6 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Eleştirel düşünme eğilimlerini olumlu yönde geliştirmiş olurlar. 2) Bilim - sahte bilim arasındaki farkların nasıl belirleneceğini öğrenir ve bu bilgileri ışığında karşılarına çıkan önermeleri sınayabilirler. 3) Bilim ve bilimsel yönteme yönelik olumlu bir tutum geliştirirler. 4) Bilimsel bilginin ve yöntem bilimin tarih boyunca geçirdiği değişimleri ve bu değişimlere karşı gelen dogmatik yaklaşımları açıklayabilirler. 5) Filozoflara benzer olarak kendi duygu, düşünce ve argümanlarını gerekli retorik bilgisini uygulayarak aktarırlar. 6) Felsefik gelişmelerin psikoloji bilimine olan katkısını yordarlar.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Bu ders daha etkili akıl ve geliştirilmiş bilişsel becerileri geliştirmek üzere gerekli olan yöntemleri aktarmak için tasarlanmıştır. Sunulan iddiaların ve argümanların doğruluğunu sınamak ve bildiklerimizi ya da bildiğimizi sandıklarımızı göz önüne alarak akla uygun kararlar vermek ile ilgili yöntemleri aktarmak dersin temel amacıdır. Bunun yanında bilimsel yöntem, gerçeklik ve görünüm, varoluş felsefesi, insan doğası, eleştirel düşünme, sahte bilimler, farkındalık gibi kavramların kapsandığı bu ders, genel olarak bilimsel yöntemlerin gelişme evreleri konusunda da öğrencilere bilgi vermek için tasarlanmıştır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Tanışma, Eleştirel Düşünmeye Giriş | 2. Hafta | Akıl Yürütme ve Bilimsel Düşünme | 3. Hafta | Argümanların Tanınması ve Değerlendirilmesi | 4. Hafta | Sahte Bilimsel Argümanların Yapısı | 5. Hafta | Benlik ve Farkındalık | 6. Hafta | Gerçek/Doğru Nedir? | 7. Hafta | Bilme Yöntemleri ve Düşünme | 8. Hafta | Bilimsel Akıl Yürütme | 9. Hafta | Bilimde Açıklama | 10. Hafta | Gerçekçilik ve Gerçekdışıcılık | 11. Hafta | Bilimsel Değişim ve Bilimsel Devrimler | 12. Hafta | Fizik, Biyoloji ve Psikolojide Felsefi Problemler | 13. Hafta | Bilime Eleştiriler | 14. Hafta | Genel Değerlendirme |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Ruggiero, R.V. (2012). Beyond the feelings: A guide to critical thinking (9. baskı). New York: Mc Graw Hill.
Okasha, S. (2016). Philosophy of Science: Very Short Introduction (2. baskı). UK: Oxford University Press. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Eğitim-Uygulama,Soru-Cevap,Proje,Diğer |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Uygulama/Pratik | 1 | 10 | Proje | 1 | 20 | Toplam(%) | | 70 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 70 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 30 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 4 | 56 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 30 | 30 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 20 | 20 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | | | | Proje | 1 | 15 | 15 | Uygulama | 2 | 8 | 16 | Toplam İş Yükü | | | 181 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 6,03 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 6 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |