Anasayfa  »  Fen Edebiyat Fakültesi »  Psikoloji Programı (%30 İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
GENEL BİYOLOJİ PSİ105 Birinci Yarıyıl (Güz) 3 + 0 6

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI1
YARIYILBirinci Yarıyıl (Güz)
AKTS6
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoktor Öğretim Üyesi Özge Kahraman Ilıkkan
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Yaşayan sistemleri tanımlayan ve ayırt eden temel kavramları anlar.
2) Biyolojinin temel yapı taşlarını açıklar.
3) Hücre biyolojisi, genetik ve protein sentezini tanımlar.
4) Davranışın biyolojik temellerini analiz edebilir.
5) Farklı biyolojik sistemlerin (sinir sistemi, endokrin sistemi, vb.) davranış üzerindeki etkisi hakkında çıkarımda bulunur.
6) Hayvan evriminin tarihi ve çeşitliliği ile ilgili genel eğilimleri açıklar.
7) Evrim teorisini temel alarak mantık yürütür.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIGenel Biyoloji dersinde, öğrenciler, insan biyolojisinin temel yapı taşları ve biyolojik sistemler hakkında bilgi sahibi olurlar. Buna ek olarak davranışın biyolojik temellerinin belirlenmesi ve analiz edilmesi konusunda biyoloji biliminin yöntemlerini öğrenirler. Dersin temel konuları arasında hücre ve mekanizmaları, genetik, genetik aktarım, protein sentezi, temel beden sistemleri, sinir sistemi ve evrim bulunmaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Derse Giriş ve Ders Mekaniklerinin Tanıtılması
2. Hafta Yaşamın Özellikleri ve Kimyası
3. Hafta Evrim
4. Hafta Yeryüzündeki Yaşamın Tarihi
5. Hafta Hayvanların Filogenisi, Taksonomisi ve Çeşitliliği
6. Hafta Yaşayan Sistemlerin Ekolojisi
7. Hafta Ara Sınav
8. Hafta Hücre: Yapısı, Bileşenleri ve İşlevi
9. Hafta Genetik
10. Hafta Hayvanların Yapısı ve İşlevi: Endokrin Sistem
11. Hafta Hayvanların Yapısı ve İşlevi: Sinir Sistemi
12. Hafta Hayvanların Yapısı ve İşlevi: Duyusal ve Motor Sistemler
13. Hafta Hayvan Davranışları
14. Hafta Derleme ve Tekrar
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARMader, S.S. ve Windelspecht, M. (2011). Human biology. Boston: McGraw Hill.
Urry, L. A., Cain, M. L., Wasserman, S. A., Minorsky, P. V., & Reece, J. B. (12th Edition). Campbell Biology. Pearson Education, Incorporated.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Mini-Sınav220
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık236
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14570
Final Sınavına Hazırlık13030
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık12525
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler
Toplam İş Yükü175
Toplam İş Yükü / 305,83
Dersin AKTS Kredisi6
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6Ö7
P1  X       X       X
P2  X       X   X   X   X
P3        X     X  
P4        X     X   X
P5             
P6             
P7             
P8             
P9             
P10             
P11             
P12  X   X   X   X   X   X   X
P13  X   X   X   X       X