Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) dinleme, konuşma, yazma, okuma 2) akademik ders anlatımlarını, röportajları, mülakatları, sesli blogları ve sınıf içi tartışmalarını dinleyerek not alma 3) küresel farkındalık, bilgi okur-yazarlığı ve eleştirel düşünme becerileri gibi 21yy tema ve becerilerini kullanarak etkili konuşma yapabilme 4) grafik ve info-grafik inceleyip analiz, sentez ve değerlendirme yaparak yorumlama 5) doğru dil stratejilerini kullanarak, farklı konuşma türlerinde yer alan kelimelerin anlam ve kullanımlarını tahmin etme 6) önemli detayları vurgulayarak, neden-sonuç ilişkileri kurarak, bir konu hakkında duruşunu belli ederek, dinleyicilerin düşünceleri takip etmesine yardım edecek dili kullanarak ve bir görüşü güçlü bir şekilde ifade ederek konuşma becerilerini geliştirme 7) yaşamı değiştiren hikayeleri keşfetme ve dünyaya dair anlayışlarını geliştirme becerilerini kazanacaklardır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Var( ENGL202)
ÖNERİLEN DERSLER
-
DERS TANIMI
ENGL 302, akademik becerileri (dinleme, konuşma, okuma, yazma) geliştirmeyi hedefleyen B2+ düzeyinde bir İngilizce dersidir. Bu ders, öğrencilerin, bağımsız öğrenen bireyler olmalarını ve ders içeriğini kendi öğrenim gördükleri alanda uygulamalarını hedefler.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
'Introduction to the course, Unit 1 Speaking
2. Hafta
Unit 1 Listening for supporting evidence, watching for main ideas and details, note-taking by using visuals
3. Hafta
Unit 2 Speaking, listening for multiple viewpoints, note-taking by focusing on dates and events
4. Hafta
Unit 2 Speaking, watching for main ideas and details, thinking critically by interpreting an infographic
5. Hafta
Unit 3 Speaking, listening for drawing conclusions, note taking the sequence of events
6. Hafta
Unit 3 Watching for main ideas and details, thinking critically by interpreting and evaluating
7. Hafta
Unit 4 Speaking, watching for main ideas and details, note-taking causes and effects
8. Hafta
Midterm Exam
9. Hafta
Unit 5 Speaking, listening for recognizing repetition, thinking critically by interpreting and personalizing
10. Hafta
Unit 6 Speaking, listening for asking questions, note-taking who says what
11. Hafta
Unit 6 Speaking, watching for main ideas and details, thinking critically by interpreting
12. Hafta
Unit 7 Speaking, listening for identifying the speaker's purpose, watching for main ideas and details
13. Hafta
Unit 8 Speaking, listening for recognizing a speaker's attitude, note-taking key information on slides
14. Hafta
Integrated Activities
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Lee, Christien. 21st Century Communication Listening, Speaking and Critical Thinking 4, National Geographic Learning.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
25
Ödev
1
5
Proje
1
20
Sözlü
1
5
Diğer
1
10
Toplam(%)
65
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
65
Finalin Başarıya Oranı(%)
35
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1
1
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
2
28
Final Sınavına Hazırlık
1
35
35
Ders Saati
14
4
56
Ara Sınava Hazırlık
1
25
25
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
1
3
3
Toplam İş Yükü
150
Toplam İş Yükü / 30
5
Dersin AKTS Kredisi
5
DİL
İngilizce
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ