DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | 1 |
YARIYIL | İkinci Yarıyıl (Bahar) |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Öğretim Görevlisi İrem Kışlal Öğretim Görevlisi Semanur Arslantürk Öğretim Görevlisi Pelin Köseoğlu Öğretim Görevlisi Hanım Türkyılmaz Öğretim Görevlisi Göksev Elçin Öğretim Görevlisi Fatih Ergüler Öğretim Görevlisi Elif Cüceoğlu Öğretim Görevlisi Burçin Uğur Barkut
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) okuma, dinleme, konuşma, yazma ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirirler. 2) anlam oluşturmada kullanılan doğru dil stratejilerini kullanarak, farklı metin türlerinde yer alan dil yapılarını ve kelime kullanımlarını inceleme ve anlam ilişkilendirmeleri yaparlar. 3) akademik metin yazım kurallarına uyarak akademik kompozisyon yazma becerilerini geliştirirler.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Var( ENGL101) |
ÖNERİLEN DERSLER | - |
DERS TANIMI | ENGL 101, Akademik İngilizceyi B2 seviyesinde öğretmeyi amaçlayan bir derstir. Bu ders, dört temel dil becerisiyle birlikte eleştirel düşünme becerisini akademik dille birlikte bütünleşik bir şekilde kullanmak ve geliştirmek için tasarlanmıştır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Derse Giriş | 2. Hafta | R&W Ünite 6: Product Design ve L&S Ünite 6: Design with Purpose | 3. Hafta | R&W Ünite 6: Product Design (Devam) ve L&S Ünite 6: Design with Purpose (Devam) | 4. Hafta | R&W Ünite 6: Writing a Problem-Solution Essay | 5. Hafta | R&W Ünite 7: Global Challenges ve L&S Ünite 7: Inspired to Project | 6. Hafta | R&W Ünite 7: Global Challenges (Devam) ve L&S Ünite 7: Inspired to Project (Devam) | 7. Hafta | R&W Ünite 7: Writing an Opinion Essay | 8. Hafta | Ara Sınav Haftası | 9. Hafta | R&W Ünite 8: Medical Innovations ve L&S Ünite 8: Traditional and Modern Medicine | 10. Hafta | R&W Ünite 8: Medical Innovations (Devam) ve R&W Ünite 8: Evaluating Information Online | 11. Hafta | R&W Ünite 9: Languages and Culture | 12. Hafta | R&W Ünite 9: Planning an Essay Using a T-Chart | 13. Hafta | L&S Ünite 9: Uncovering the Past | 14. Hafta | R&W Ünite 10: Survival Instinct |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Blass, L., & Vargo, M., Sherman, K. (2023). Pathways: Reading, Writing, and Critical Thinking 3(3rd Ed.). National Geographic Learning. Pattison, T., & Lee, C. (2023) Pathways: Listening, Speaking, and Critical Thinking 3 (3rd Ed.). National Geographic Learning.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Diğer |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Ödev | 1 | 5 | Sözlü | 1 | 5 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 5 | 2 | 10 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 40 | 40 | Ders Saati | 14 | 4 | 56 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 35 | 35 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | 5 | 2 | 10 | Toplam İş Yükü | | | 154 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 5,13 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | İngilizce |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |