Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Hem bir bilim insanı hem de psikolog olarak düşünürler. 2) Farklı psikolojik yaklaşımlar arasında ayrım yaparlar. 3) Psikolojik sorunları Farklı psikolojik yaklaşımların perspektifinden analiz ederler. 4) Belirli bir psikolojik araştırma hipotezini araştırırken birkaç değerlendirme adımını izlerler. 5) Beynin, duyuların ve zihnin normal ve anormal işleyişi ile ilgili teoriler ve araştırmalar hakkında bilgi biriktirir ve ilgili konularda eleştirel sorgulama alışkanlıkları geliştirirler.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bu derste öğrenciler, her bir bakış açısındaki sorunları çözmek için psikolojinin farklı bakış açılarına nasıl bakacaklarını öğreneceklerdir. Birincil konular, psikolojik araştırma hipotezlerini ve zihin-beden ilişkisi teorilerini test etmeyi içerir. Bu ders araştırma yöntemleri, davranışın fizyolojik temelleri, beyin ve davranış, duyum ve algı, bilinç durumları, öğrenme, hafıza, dil ve zeka konularını içerir. Öğrencilerden etraflarındaki sorunları anlamak ve analiz etmek için eleştirel düşünme becerilerini kullanmaları istenecektir. Başka bir deyişle, insan doğası hakkında akılcı sorular sormak için pratik kazanacaklar.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Giriş
2. Hafta
Davranışın Biyolojik Temelleri
3. Hafta
Davranışın Biyolojik Temelleri (devam)
4. Hafta
Sağlık ve İyilik Hali, Nöronlar, Aşk
5. Hafta
Öğrenme, Beyin, Zeka
6. Hafta
Duyum ve Algı
7. Hafta
Algı, Bilinç Durumları
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Duyum ve Algı ve Bilinç Durumları
10. Hafta
Bellek
11. Hafta
Bilinç Durumları, Öğrenme ve Bellek
12. Hafta
Öğrenme, Bellek ve Motivasyon
13. Hafta
Psikolojide Bilimsel Yöntem
14. Hafta
Genel Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Kokdemir, D. (n.d.). Introduction to psychology I (v.2.0). Noba. Retrieved September 21, 2020, from http://noba.to/nhvzbf8r. King, L. (2017). The Science of psychology: An appreciative view (4th ed.). New York: McGraw Hill.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
50
Toplam(%)
50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
50
Finalin Başarıya Oranı(%)
50
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1
1
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
5
70
Final Sınavına Hazırlık
1
35
35
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
30
30
Laboratuvar
Final Sınavı
1
1
1
Ödevler
Toplam İş Yükü
179
Toplam İş Yükü / 30
5,96
Dersin AKTS Kredisi
6
DİL
İngilizce
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ