Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Biyoelektrik ve biyomanyetizmaya özgün temel kavramları öğrenir. 2) Fizyolojik sistem modelleme becerisi kazanır. 3) Fizyolojik sistemlerin ve modellerin analiz edebilir. 4) Biyoelektrik ve biyomanyetizma alanındaki matematiksel işlemleri ve mühendislik teknikleri öğrenir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Vektör Analizi, Elektrik Kaynakları ve Alanlar, Membran Biyofiziği, Aksiyon Potansiyeli, Kalp Elektrofizyolojisi, Elektrokardiyografi (EKG), elektrik ve manyetik alanlar, Elektroensefalografi (EEG), Magneto ensefalogragi(MEG), EKG düz ve ters problemi.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Giriş. Vektörler, gradyant, diverjans. Elektriksel alan ve matematiksel ilişkileri
2. Hafta
Hücre Zarının Biyoelektriksel Özellikleri. Transmembran potansiyeli, İyon kanalları, İyon pompaları, Donnan eşitliği, Goldman eşitliği
3. Hafta
Aksiyon Potansiyeli. Güç-süre eğrisi
4. Hafta
Zarın aktif davranışı. Voltaj kenetleme metodu. Hodkin-Huxley modeli;
EKG. Klinik elektrokardiyografi. EKG ile ölçüm alma yöntemleri. EKG'de ileri problem çözümleri
10. Hafta
Beynin Elektriksel Alanı. Beyindeki potansiyel değişimler. Elektroensefalagrafi (EEG). EEG ölçüm yöntemleri ve özellikleri
11. Hafta
Biyomanyetik. Magnetostatik eşitlikler. Manyetik fluks yoğunluğu ölçümü. Magnetokardiyografi (MCG) ve Magnetoensefalografi (MEG)
12. Hafta
Biyomanyetik. Magnetostatik eşitlikler. Manyetik fluks yoğunluğu ölçümü. Magnetokardiyografi (MCG) ve Magnetoensefalografi (MEG)
13. Hafta
Vücut içi özelliklerin ölçümü. Çeşitli akım ve voltaj uygulamaları ile elektriksel empedans görüntülemenin gerçekleştirilmesi. Manyetik hassasyetin ölçümü
14. Hafta
Vücut içi özelliklerin ölçümü. Çeşitli akım ve voltaj uygulamaları ile elektriksel empedans görüntülemenin gerçekleştirilmesi. Manyetik hassasyetin ölçümü
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
(1)R. Plonsey, R. C. Barr, Bioelectricity, 1988, Plenum Press, New York (2)R. M. Gulrajani, Bioelectricity and Biomagnetism, 1998, John Wiley & Sons, Inc. (3)J. Malmivuo, R. Plonsey, Bioelectromagnetism, 1995, Oxford University Pres.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Ödev
1
10
Mini-Sınav
1
10
Proje
1
10
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
72
72
Kısa Sınavlara hazırlık
1
12
12
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
0
0
0
Final Sınavına Hazırlık
1
24
24
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
11
11
Laboratuvar
0
0
0
Final Sınavı
1
96
96
Ödevler
1
12
12
Proje
1
16
16
Toplam İş Yükü
285
Toplam İş Yükü / 30
9,5
Dersin AKTS Kredisi
10
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ