DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezsiz Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 10 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Hücre, doku ve organların matematiksel modellerinin oluşturulması konusunda bilgi sahibi olur. 2) Bu modeller üzerinde çeşitli analizler yapabilir ve modellerin bilgisayar simülasyonlarını gerçekleştirebilir. 3) Fizyolojik sistem modeli konusunda literetür araştırması yapıabilir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Sinir hücrelerinin, sinir hücre ağlarının ve diğer fizyolojik ve biyokimyasal yapı ve işlemlerin matematiksel modellemesi ve benzetimi (simülasyonu) üzerine odaklanmış ileri bir derstir. Enzim kinetikleri ve ilaçların kinetik ve dinamikleri. Değişik sistem ve organizmalarda (pankreas, kan ve mantar hücrelerinde) hücresel işlemlerin ve hücre işaretlerinin modellenmesi için kullanılan yöntemler. Sinir sisteminin işlevsel organizasyonu. Algı, hafıza, davranış ve hareket seçimi ile ilgili model ve teoriler. Modern matematik prensiplerinin bir dizi biyolojik problemde kullanılmasını inceler. Bu dersin amacı, son zamanlarda yaşam bilimlerinde gerçekleştirilen çalışmalarda matematiğin uygulanabilirliğini göstermektir. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Fizyolojik sistem modellemesi çalışmalarının gözden geçirilmesi | 2. Hafta | Matematiksel Modelleme ve fizyolojik sistemlerin modellenmesi | 3. Hafta | Diferansiyel denkelemler ve bilgisayar çözümleri | 4. Hafta | Hücrede biyofiziksel olaylar, aksiyon potansiyelinin modellenmesi | 5. Hafta | Dolaşım sisteminin modellenmesi | 6. Hafta | Solunum sisteminin modellenmesi | 7. Hafta | Solunum sisteminin modellenmesi | 8. Hafta | Arasınav | 9. Hafta | Vücuttaki glikoz seviyesinin düzenlenmesi modeli, ilaç kinetiklerinin modellenmesi | 10. Hafta | Yapay böbrek modellenmesi | 11. Hafta | Kalpteki SA düğümü hücrelerinin çalışmasının modellenmesi | 12. Hafta | EEG'nin modellenmesi | 13. Hafta | Solunum kontrolünün modellenmesi | 14. Hafta | Hayvan modelleri |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | (1) V.C.Rideout, Mathematical and Computer Modeling of Physiological Systems, Prentice Hall, 1991. (2) Pysiological Control Systems Micheal C.K.Khoo
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Proje,Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 25 | Ödev | 1 | 10 | Mini-Sınav | 2 | 10 | Proje | 1 | 20 | Toplam(%) | | 65 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 65 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 35 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 84 | 84 | Kısa Sınavlara hazırlık | 2 | 12 | 24 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 2 | 3 | 6 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 24 | 24 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 11 | 11 | Laboratuvar | 0 | 0 | 0 | Final Sınavı | 1 | 72 | 72 | Ödevler | 2 | 12 | 24 | Toplam İş Yükü | | | 287 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 9,56 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 10 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |