DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Doktora |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 10 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) İnterpolasyon ve eğri uydurma tekniklerinin biyomedikal uygulamalarını yapabilir 2) Nümerik türev ve integral alma yöntemleri ve biyomedikal uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur 3) Diferansiyel eşitlikleri nümerik çözümlerinin yapabilir 4) Sonlu elemanlar ve sonlu farklar metodlarının biyomedikal uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Biyomedikal Müh. Bilgisayar uygulamaları
Sinyal işleme
Matlab kullanım tecrübesi kazanılabilecek dersler
|
DERS TANIMI | İnterpolasyon: Polinom interpolasyonu.Bölünmüş farklar, hermite interpolasyonu,şerit interpolasyonu, fonksiyonların yaklaşımı. Sayısal Türev: Richardson ekstrapolasyonu. Sayısal integral: Gauss kareleme, Romber integralleme.Kök bulma metodları: İkiye bölme, Newton, Sekant metodları, sabit nokta iterasyonu.Sonlu eleman, sonlu farklar ve sınır eleman yöntemleri. MATLAB ile uygulamalar. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Matlab kullanımı | 2. Hafta | Matlab kullanımı | 3. Hafta | Lineer denklem sistemlerinin çözümü ve interpolasyon | 4. Hafta | Lineer denklem sistemlerinin çözümü ve interpolasyon | 5. Hafta | Nümerik türev ve integral alma yöntemleri | 6. Hafta | Euler, Range Kulta, Adams metodları | 7. Hafta | Nümerik türev ve integral alma uygulamaları | 8. Hafta | Arasınav | 9. Hafta | Fourier Transforms | 10. Hafta | Finite Difference Methods | 11. Hafta | Finite Element Methods, Monte Carlo Methods | 12. Hafta | Biyomedikal mühendsiliğinde parçalı differansiyel eşitlik çözümleri | 13. Hafta | Biyomedikal mühendsiliğinde parçalı differansiyel eşitlik çözümleri | 14. Hafta | Proje sunumları |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Numerical Methods in Biomedical Engineering Hardcover ? November 21, 2005 by Stanley Dunn Ph.D. (Author), Alkis Constantinides (Author) Numerical Methods for Engineers, Chapra et al.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Ödev | 1 | 10 | Proje | 1 | 20 | Toplam(%) | | 60 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 72 | 72 | Kısa Sınavlara hazırlık | 0 | 0 | 0 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 2 | 3 | 6 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 24 | 24 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 11 | 11 | Laboratuvar | 0 | 0 | 0 | Final Sınavı | 1 | 96 | 96 | Ödevler | 1 | 24 | 24 | Proje | 1 | 24 | 24 | Toplam İş Yükü | | | 299 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 9,96 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 10 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |