Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Biyoelektirik , biyosinyal kavramlarını kazanmak oluşum mekanizmasını anlamak 2) Çeşitli organların elektriksel sinyallerini modelleme yeteneği kazanmak , alanda araştırma yapacak kapasiteyi yakalamak. 3) Insan vücudunu elektiksen faaliyetini anlamak , bunu kullanarak cihaz geliştirme düzeye varmak 4) Literatür araştırması ve deney tasarımı yapabilme
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Biyoelektromanytizmada kullanılan kavramlar ve tanımlar, Hücre zarı, potansiyeller, Biyoelectriksel akımlar , akımların modellenmesi, biyomanyatizma kaynakları , Hacim iletkeni modeli ve hacim iletkeni olarak insan vucudu, Kalbin elektriksel faaliyetleri, 12- klavuzlu ekg kayıt sistemi, elektroensefalografi ve iç içe küreler ile modellenmesi
EEG için iç içe küreler modeli, Potansiyel hesapları
14. Hafta
İmpedans tomografisi, Ölçüm yapma ve uygulamalar.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
1) Bioelectromagnetism , Robert Plonsey and Jaakko Malmivuo Oxfor University Press (1995) 2) Bioelectricity and biomagnetism , Ramesh M. Gulrajani John Wıley and sons inc. 1998
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Ödev
1
20
Mini-Sınav
1
15
Toplam(%)
65
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
65
Finalin Başarıya Oranı(%)
35
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
72
72
Kısa Sınavlara hazırlık
1
12
12
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
2
3
6
Final Sınavına Hazırlık
1
24
24
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
11
11
Laboratuvar
0
0
0
Final Sınavı
1
96
96
Ödevler
1
24
24
Toplam İş Yükü
287
Toplam İş Yükü / 30
9,56
Dersin AKTS Kredisi
10
DİL
İngilizce
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ